AZ ESPORT a számítástechnika következő Szent Grálja

Mega profit a játékokból, a játékszerverek üzemeltetéséből?

jatek-szerver

Pénz van a játékfejlesztésben, a játékszerver üzemeltetésben és a játszásban is!

Augusztus 9-én ért véget a Seattle-i Key Arénában a 18,3 millió dollár összdíjazású világbajnokság. Nem kosárlabdáról vagy jégkorongról van szó, egy teljesen új „sportág” az esport DOTA2 világbajnoksága zajlott hat napon keresztül. Hogyan lehetséges, hogy egy számítógépes játék túlszárnyalja a legrangosabb Wimbledoni teniszverseny 10 millió dolláros díjazását? Nem tudjuk, de tény, hogy a felhasználók és nézők készek komoly összegeket fizetni csupán azért, hogy online streamen követhessék mások játékmenetét.

A hőskorban, az internet kezdeti időszakában, az egyetemi kutatócsoportok által használt hálózatokon (lásd: bix2.hu), az élelmes egyetemisták felismerték az élő ellenfelek ellen játszott stratégiai és taktikai játékok izgalmát és a hálózatba kötött gépeken, grafika nélküli harcokat vívtak (ilyen ma a hodito.hu). Kezdetben az egyenrangú számítógépek között hoztak létre játékszervert, s a meghívott kliensek ehhez csatlakoztak. Később megjelentek az internetes szerverrel rendelkező játékok, ahol a világ bármely részén élő játékos ellen fitogtathattuk tudásunkat. A közösségi élmény mellett előnyös a játékszerver használata, mivel sokkal izgalmasabb élő, gondolkodó emberek ellen játszani, mint az egyelőre gyerekcipőben járó mesterséges intelligenciát kiismerve unatkozni.

Manapság a játékszerverek nagy teljesítményű szerverparkokban, felhőszerverekben működnek, például CS 1.6 server, FIFA 2015 szerver. Megjelentek az ún. MMORPG játékok (Massively Multiplayer Online Role-Playing Game – nagyon sok szereplős online szerepjáték) ahol a játékosok kitalált figurák bőrébe bújva játszanak. A játékra éhes felhasználók az ilyen programokat akár ingyen is letölthetik.

Honnan a bevétel?

A játékélményhez, a közösségi online játékhoz, szerverprofilt kell létrehoznunk, és fel kell tölteni az egyenlegünket, emellett karakterünk számára új ruhákat, jobb fegyvereket stb. vásárolhatunk. A World of Tanks játékban egy jobb tankért akár 15 ezer forintot is elkérnek. A vásárlás maga nagyon egyszerű, fizethetünk bankkártyával vagy sms-ben. A játék ingyen sms-t küld a felhasználó számára egy kóddal, amit a megfelelő helyre begépelve rendelkezésünkre áll az új eszköz, képesség, varázslat stb.

Az egyik legfurcsább fizetett időtöltés, amikor livestreamen keresztül nézik sok ezren, hogyan gyilkolja egymást két csapat a Counter Strike szerveren, de pl. a http://www.twitch.tv/ weboldalon több játék „végigjátszását” is megnézhetjük. Külön kategória a youtube-on a különféle stratégiai vagy logikai játék „végigjátszás”-ának csatornája. Ha a játékos megakad egy pályán, rákeres az adott játék, adott pályájára, és egy rövid reklám megtekintése után láthatja a megoldást.

Az óriási bevételek okán az E-sportra, a játékokra, játékszerverekre mindig lesz igény. Ahogyan fejlődik az informatika, bonyolódnak a grafikai megjelenítések, annál nagyobb kapacitású szerverekre, bérelt tárhelyekre van szükség. A növekvő hardverigényekkel folyamatos versenyfutásban vannak a szolgáltatók, de a legjobbak megfelelő tervezéssel, jó méretezéssel mindig az igények előtt járnak, ahogyan a BIX2 is.

Counter Strike 1.6 Végigjátszás

Szerver üzemeltetés, játékszerver bérlés

Miként lehetséges, hogy a legrangosabb Wimbledoni teniszverseny 10 millió dolláros díjazását számítógépes játék szárnyalja túl? IT hír, érdekesseg, esport, játék, sport, játékszerver üzemeltetés, vps szerver üzemeltetés, pénz, megaprofit, virtuális szerver bérlés számítógépes játékhoz

ez a bejegyzés esport játék szerver keresőszóval az első google-találat

Vélemény, hozzászólás?